Millî Eğitim Dergisinden Önemli Bir Gelişme: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Özel Sayısı
494
14:41
21.10.2024

Başkanlığımız Millî Eğitim dergisi ile eğitim sisteminin çeşitli bileşenlerine dair bilgi, sorunlar ve çözüm önerilerini bilimsel kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalı çalışmalar ışığında ele alarak geniş bir okuyucu kitlesine ulaşmayı hedeflemektedir.

Haziran 2024 tarihli ve 2799 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanarak yürürlüğe giren "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında güncellenen öğretim programları, "bütüncül eğitim yaklaşımı" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu yaklaşım, insan ve toplum hayatında yer alan tüm alanların dikkate alındığı bir eğitim felsefesi sunmaktadır.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde, bilgi kümeleri ile birlikte kavramsal beceriler, alan becerileri, bu becerileri destekleyen eğilimler ve programlar arası bileşenler arasında ilişkisel ve döngüsel bir yapı tasarlanmıştır. Bu model, her öğrencinin kendini tanıması ve keşfetmesine imkân tanıyarak ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri doğrultusunda esnek ve özgür öğrenme ortamlarının yaygınlaştırılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bilim ve teknolojinin üretici ve yöneticisi olan dijital yetkinliğe ve hayat boyu öğrenme kültürüne sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Bu doğrultuda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin hem teorik hem de uygulama aşamasında bilimsel olarak araştırılması ve bu araştırmaların çıktılarının program güncelleme çalışmalarında kullanılması amacıyla Millî Eğitim dergisinde özel sayı çıkarılmasına karar verilmiştir.

Eğitimcilere katkı sağlaması ve Türkiye'nin eğitim alanındaki hedeflerine ulaşmasında önemli bir adım olması amaçlanan özel sayının alt temaları ve önemli tarihler hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

Yayın Tarihi: 21.10.2024