Millî Kültür ve Değerler Edinimi Bağlamında Geleceğe Bakış Raporu:
Eğitimin geleceği açısından gerçekçi bir projeksiyon oluşturma hedefiyle ilki Cumhuriyetimizin 100. yılı etkinlikleri çerçevesinde ortaya konan Eğitimde Geleceğe Bakış Raporu'nun ikincisi millî kültür ve değerler edinimi bağlamında hazırlanacaktır. Akademisyen ve MEB uzmanlarının katkılarıyla kaleme alınması planlanan rapor, analiz ve öngörülerle millî kültür ve değerler edinimi bağlamında eğitimdeki fırsatları ortaya koymayı, uygulamaya dair esasları belirleyerek Türkiye'nin eğitim sisteminin daha nitelikli olabilmesi için bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır.
Eğitim programlarının odağına yerleştirilen Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi öğrencinin beden ve ruh bütünlüğünü oluşturmaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Çerçeve temelde adalet, saygı ve sorumluluk değerleri olmak üzere erdemli bir insan yetiştirmeye yönelik yirmi değeri içermektedir. Bu değerlerin içselleştirilmesi ile sorgulayıcı, üretken, bilge, cesaretli, merhametli, vatansever, estetik bakış açısına sahip, ahlaklı, sağlıklı, iradeli insanlar yetiştirilmek istenmektedir. Böylelikle hem kendi köklerine bağlı hem de evrensel olanla bağ kurabilen çok yönlü fertlerin yetişmesi hedeflenmektedir. Rapor, çerçeve metinde yer alan değerleri kapsamlı bir şekilde ele alacaktır.
Eğitim sistemini şekillendirme ve güçlendirme adına rehber teşkil edecek bu raporun hazırlanması için akademisyenlerden oluşan çalışma grubu oluşturulmuştur. Raporun odağında Erdem-Değer-Eylem Çerçevesinde yer bulan 20 değer olacaktır.